Drie HAAR-werken, Ampersand, Komma en Ashes to ashes werden geselecteerd voor de Limburg Biënnale 2024. Ampersand en Komma hingen van 29 juni t/m 25 augustus 2024 bij Marres, Huis voor Hedendaagse Cultuur en maakten deel uit van de selectie door Eugenie Boon.
Eugenie Boon: ‘Als kunstenaar uit Curaçao werkzaam in Nederland, is mijn artistieke reis verweven met mijn opvoeding en de complexe relatie tussen Curaçao en Nederland. Mijn onderzoek gaat over de dualiteiten die voortkomen uit het kolonialisme en onderzoekt hoe spiritualiteit, gender, onderwijs en religie onze psychologische, emotionele en sociale constructies hebben gevormd. Bij het samenstellen van deze tentoonstelling heb ik werken geselecteerd uit een diverse groep kandidaten, uitsluitend op basis van hun visuele impact. Hoewel ik geen contextuele bevestiging heb dat deze kunstenaars dezelfde thema’s behandelen als mijn eigen onderzoek, streefde ik ernaar werken te kiezen die visueel resoneren met de onderwerpen die ik in mijn eigen praktijk exploreer.’
Ashes to ashes hing dezelfde periode in Odapark, center for contemporary art. Dit werk werd gekozen door Maartje Korstanje. Toelichting op de selectie van Maartje: De kunstenaarspraktijk van Maartje Korstanje wordt gedreven door een sterk besef van de eindigheid van het leven en de omgang met dit besef. Zij richt zich op de spanning tussen groei en verval, zowel in de natuurlijke als in de kunstmatige wereld, maar voornamelijk in het grensgebied waar beide werelden elkaar ontmoeten.